Săptămâna trecută, guvernul a decis construirea unei noi linii feroviare rapide între Aeroportul Internaţional “Liszt Ferenc” şi gara Nyugati, precum şi construirea unui nou aeroport cargo. Ambele investiţii vor fi realizate sub formă de concesiune, prima în valoare de 1 miliard de euro, iar cea de-a doua între 0,4 şi 1 miliard de euro – a anunţat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, ministrul economiei, Márton Nagy.
Traficul de pasageri de la Budapest Airport a crescut în medie cu 14% în ultimii ani şi a depăşit chiar şi recordul dinaintea pandemiei, ajungând la 17,6 milioane de pasageri anul trecut, iar pe baza datelor din primele patru luni ale acestui an, creşterea ar putea continua. Până în 2030, traficul de pasageri ar putea depăşi 20 de milioane, iar până în 2040, 35 de milioane. Având în vedere amploarea traficului de pasageri, este necesară crearea unei conexiuni directe – a afirmat ministrul.

Conform planurilor, noua linie va fi construită doar între gara Kőbánya şi aeroport, astfel aeroportul va fi conectat la infrastructura feroviară naţională existentă.
Ministrul a precizat: pregătirea investiţiei a început conform prevederilor hotărârii guvernamentale privind investiţia, iar licitaţiile pentru concesiune ar putea fi lansate în termen de şase luni.
Márton Nagy a spus: construirea noului aeroport cargo este necesară deoarece Budapest Airport se apropie de limita maximă a traficului anual de 400-450 de mii de tone şi, odată cu creşterea traficului de pasageri, nu mai există intervale de timp disponibile pentru traficul de marfă.
MTI