Numărul vizitatorilor maghiari va fi semnificativ mai mare la ediţia din acest an al festivalului “Sziget“, atât în rândul celor cu abonamente, cât şi al celor care cumpără bilete de o zi. Cei mai mulţi străini vin din Olanda, în timp ce Marea Britanie a înregistrat un declin, iar ţările învecinate Ungariei – Austria, Slovacia, România, Cehia şi Polonia – au recuperat diferenţa, a declarat, marţi, în cadrul unui tur de presă, Tamás Kádár, organizatorul principal al festivalului “Sziget“, agenţiei ungare de presă MTI.

Am vândut deja mai multe bilete decât anul trecut, tendinţa descendentă observată din 2022 pare să se fi inversat. Conform vânzărilor în avans, ziua de miercuri, cu Charli XCX, şi cea de joi, cu Shawn Mendes, ar putea fi sold-out, la fel şi duminică, când cap de afiş pe Scena Mare este Post Malone” – a precizat organizatorul.

Ediţia cu numărul 31 a festivalului “Sziget” a început luni seara cu intrarea primilor participanţi, iar la faţa locului se află deja câteva mii de persoane, deşi concertele debutează oficial miercuri.

Pe Scena Mare vor mai concerta, alături de artiştii menţionaţi, rapperul Kid Cudi, devenit reprezentativ pentru genul hip-hop, Chappell Roan, aflată în plină ascensiune, Anyma, The Kooks, Nelly Furtado, FKA Twigs, Kiss of Life, şi artişti din Ungaria, precum Pogány Induló şi Deva.

Pe a doua scenă mare, Revolut Stage, vor urca, printre alţii, Empire of the Sun, Justice, Papa Roach, Caribou şi Brutalismus 3000.

Întrebat de jurnalistul agenţiei ungare de presă MTI, Kádár Tamás a afirmat că nu crede că excluderea trupei irlandeze Kneecap – programată iniţial la festival – va influenţa Szigetul din acest an. Trupa a fost interzisă în Ungaria timp de trei ani, în urma acuzaţiilor Guvernului ungar privind opinii antisemite. “Consider că aceasta este o problemă culturală mai amplă – poate fi interzisă o formaţie într-o ţară doar pentru că exprimă idei cu care nu suntem de acord? Ne-am exprimat deja opinia pe acest subiect şi nu dorim să revenim asupra lui. Cred că este un precedent foarte periculos” – a adăugat organizatorul principal.

Potrivit acestuia, multe elemente au fost regândite şi relocate în cadrul festivalului: “Nimic nu mai este unde era, ne putem pierde din nou pe Sziget“.

Identitatea vizuală a fost complet reînnoită. Participanţii sunt întâmpinaţi de păsări uriaşe şi colorate încă de la intrarea de la Podul K.

Pe o suprafaţă de 76 de hectare, festivalul oferă peste 50 de spaţii de evenimente, iar în cele şase zile, de miercuri până luni, aproape 1.000 de programe îi aşteaptă pe participanţi. Aproximativ 550 de producţii muzicale şi artistice vor avea loc pe scenele festivalului, dintre care circa 200 sunt susţinute de artişti din Ungaria. Numărul concertelor se apropie de 400, iar cel al programelor artistice şi de divertisment este de 150. Toate acestea provin din 55 de ţări, de la Statele Unite la Japonia, din Noua Zeelandă până în Finlanda.

Oferta gastronomică este asigurată de 10 zone de tip “food court“, accesibile uşor şi variate, de la preparate tradiţionale ungureşti la bucătării internaţionale. Potrivit materialului de presă, preţul berii a rămas neschimbat faţă de anul trecut.

MTI